Hervormde Gemeente St-Philipsland

ZC & EC

Alle gemeenteleden hebben de opdracht van de Heere Jezus ontvangen om het evangelie (blijde boodschap) niet voor zich zelf te houden, maar dit aan andere mensen om hen heen bekend te maken. Zie hiervoor o.a. Mattheüs 28 vers 19. De kerkenraad heeft de verantwoordelijkheid om leiding te geven aan het zendings- en evangelisatiewerk. Omdat de kerkenraadsleden al vele taken hebben, is voor de uitvoering van dit werk een zendings- en een evangelisatiecommissie (verder ZC & EC genoemd) ingesteld. Voor de verdere uitvoering werken zij samen met de Gereformeerde Zendingsbond (GZB) die gericht is op evangelisatie in het buitenland. Voor evangelisatie binnen Nederland werken zij samen met Inwendige Zendingsbond (IZB).

Taken van de ZC & EC:

• Geldwerving: Achter in de kerk hangen zendingsbussen. U kunt hierin uw financiële bijdrage doen die bestemd is voor het werk van de GZB en de IZB. Daarnaast zijn er tijdens de erediensten diaconale doelcollecten die bestemd zijn voor de GZB en IZB.
  • Contacten: Men onderhoudt contacten met zendingsarbeiders.
  • Zendingsavond: Het organiseren van een jaarlijkse  zendingsavond. Op deze avond wordt meestal een zendingsarbeider, die op verlof is, uitgenodigd om iets over zijn of haar werk te vertellen.
  • Ledenwerving: U kunt zich bij hen melden om lid te worden van de GZB en IZB.
  • Verkoop dagboek “Een hand vol koren” van de GZB. Jaarlijks is dit boekje bij hen te bestellen.

Leden van de ZC
- Johan Kwakernaak (lid), Mosselkreekstraat 24.
- Liesbeth Noorthoek-Kwakernaak (lid), Mosselkreekstraat 24.

Leden van de EC
- Mandy Voorwinden, Plataanstraat 35, tel. 06-46730261.
- Ellen Kosten, Haven 15, tel.  06-53232989